Twee opklapbare en verstelbare steunpoten die de stabiliteit van de lading verhogen en zorgen voor een perfecte positionering van de mast. Beide steunpoten zijn voorzien van een in hoogte verstelbaar zwenkwiel met rem (Ø 150mm).
De lift bevat een stuur voor het manoevreren van de lift. Dit stuur kan in verschillende standen worden vergrendeld of, indien gewenst, worden opgeklapt. Aan de manoeuvreerhendels bevinden zich twee wielen (Ø150 mm) waarmee de lift gemakkelijk in een bus of aanhanger kan worden geladen. Daarnaast bieden ze enige bescherming tegen mogelijke stoten.
De liggers kunnen zowel aan de voorkant als aan de achterkant van de lift worden ingeschoven, waarmee de mogelijkheid ontstaat om kort bij een muur of een werkplek te komen waarbij de liggers niet wenselijk zijn. De liggers zijn daarbij in verschillende posities te vergrendelen.
Het onderstel heeft een blokkeerhaak waarmee de mastprofielen kunnen worden vergrendeld zodat deze niet uit elkaar kunnen schuiven tijdens horizontaal transport.
Zodra u de gewenste hoogte heeft bereikt en de lierhendel loslaat, treed het remsysteem automatisch in werking en houdt de lading veilig op zijn plaats. Voor een ergonomische bediening is de lier voorzien van twee bedieningshendels.
Pas de vorkbreedte aan voor verschillende ladingen. Voor transport en opslag kunnen de vorken worden verwijderd. Magnetische borgpennen zorgen hierbij voor een snelle op- en afbouw.
Het vorkenbord is eenvoudig om te draaien waarmee een grotere hefhoogte kan worden bereikt.
Duurzame gegalvaniseerde staalkabel met stalen kern (7×19+0 constructie).
Hoge kwaliteit aluminium geëxtrudeerde mastprofielen die door middel van rollen aan elkaar zijn verbonden. De rollen zijn voorzien van afgeschermde lagers die speciaal zijn ontwikkelt voor het liften van zware lasten.
De grote overlap van de mastprofielen zorgen voor hoge stabiliteit en voorkomen dat een uitgeschoven mast overdreven doorbuigt bij het dragen van een last (vishengel effect).
Uitgevoerd met een intern slinger-remsysteem dat automatisch wordt geactiveerd als een mastgedeelte plotseling naar beneden valt.
Elk mastprofiel bevat een bediening om de profielen te deblokkeren in geval het noodremsysteem is geactiveerd.
Alle liften voldoen aan de hoogste kwaliteits- en veiligheidsnormen.
Bij buitengebruik moet de lift worden afgeschoord om maximale stabiliteit te garanderen in winderige omstandigheden.
Gewichten | |||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Eigengewicht | 190 | kg | |||||||||||||||||||||||||
Belasting | |||||||||||||||||||||||||||
Zwaartepuntafstand bij TORO accessoires 0-66 cm 0-100 cm 50% van belasting 40/50/60/70/80 cm 37.5 cm 0-63 cm 29 cm 0-60 cm | |||||||||||||||||||||||||||
Afmetingen in bedrijf | |||||||||||||||||||||||||||
D1 | Maximale hoogte vorken omhoog | 650 | cm | ||||||||||||||||||||||||
D2 | Maximale hoogte vorken omlaag | 610 | cm | ||||||||||||||||||||||||
E1 | Lengte liggers voor | 192 | cm | ||||||||||||||||||||||||
E2 | Lengte liggers achter | 183 | cm | ||||||||||||||||||||||||
F | Breedte basis | 66 | cm | ||||||||||||||||||||||||
G | Hoogte liggers | 28 | cm | ||||||||||||||||||||||||
H | Breedte uitgeklapt | 147 | cm | ||||||||||||||||||||||||
I | Afstand tot muur | 57 | cm | ||||||||||||||||||||||||
J | Laadhoogte | 33 | cm | ||||||||||||||||||||||||
Afmetingen transport | |||||||||||||||||||||||||||
A | Hoogte ingeklapt | 199 | cm | ||||||||||||||||||||||||
B | Lengte ingeklapt | 95 | cm | ||||||||||||||||||||||||
C | Breedte ingeklapt | 66 | cm | ||||||||||||||||||||||||
Mast | |||||||||||||||||||||||||||
Aantal secties | 4 | x | |||||||||||||||||||||||||
Breedte mast profiel | 208 | mm | |||||||||||||||||||||||||
Vorkenbord | |||||||||||||||||||||||||||
K | Vork lengte | 66 | cm | ||||||||||||||||||||||||
Lmax | Vorken max breedte | 48 | cm | ||||||||||||||||||||||||
Lmin | 34 | cm |